Grafika na sklejce Kościół Mariacki

Wysyłka w: 7 dni
Cena: 259,00 zł 259.00
ilość szt.

Opis

Grafika Kościół Mariacki na sklejce o wymiarach: 40x50x1,5 cm

Zachwycający wzór drzeworytu z 1933 r. Tadeusza Cieślewskiego, przedstawia Kościół Mariacki w Krakowie. Na widok tej grafiki oko zbieleje niejednemu wielbicielowi nie tylko miasta Krakowa ale również polskiej architektury.

Grafika na sklejce z krakowską perłą architektury. Jeden z najbardziej znanych budynków tego miasta i Polski. Jego historia sięga pierwszej połowy XIII w. i jest jednym z najpiękniejszych zabytków w Europie.  O tej niezwykłej budowli można by napisać niejedną książkę, dlatego zacytujemy polskiego m.in. konserwatora zabytków i historyka sztuki, który czuwał nad pracami konserwatorskimi Kościoła Mariackiego, podczas których powstawała polichromia Jana Matejki.

„A dopieróż wnętrze! Wszyscy je znamy, zachwycamy się jego poetycznością (…) kiedy kłębiące się obłoki dymu kadzideł, ulatując ku sklepieniom rozjaśnią górne podsklepienne przestrzenie srebrno-błękitną poświatą i napełnią to wspaniałe wnętrze blaskiem nieziemskim (…).

 "Artystyczne piękności Kościoła Mariackiego", S. Tomkowicz, 1927 r.


Grafika może być prezentem dla bliskiej osoby. Istnieje możliwość wygrawerowania z tyłu grafiki dedykacji lub życzeń wraz z konkretną datą - tekst należy wpisać w okienko po prawej stronie, pod ceną produktu.

Wybacz, ale w naszym przypadku wybór czcionki może być tylko jeden ;) Elegancka, czytelna i przede wszystkim polska. Antykwa Półtawskiego, która nazywana jest „polskim krojem narodowym”. Jest to pierwsza polska czcionka zaprojektowana od podstaw. Powstała w latach 1923 – 1928. Jej autorem jest Adam Półtawski (grafik i typograf).


 

 

 

Informacje techniczne o grafice:

 

- oszlifowana sklejka brzozowa, wodoodporna, klasa I (przód);

- boki i przód zabezpieczony bezbarwnym nietoksycznym lakierem polecanym do m.in. zabawek;

- wydruk światłoutwardzalny (UV).

 

 

O autorze

Tadeusz Cieślewski (1895 – 1944) był synem malarza (o tym samym imieniu) Tadeusza Cieślewskiego, którego tak oto wspomniał w książce „Staromiejskie teksty: wspomnienia inicjacyj w księgę Starej Warszawy” (1936 r.):

„Hokusai namalował sto widoków Fudżi – mój ojciec namalował dotąd tysiąc i jeden widoków Starego Miasta”.

Wykształcony społecznik i współtwórca ugrupowania „Ryt”

Tadeusz (syn) studiował na Politechnice Lwowskiej, Politechnice Warszawskiej i w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie. Kształcił się pod okiem wybitnych polskich artystów: grafikę u Władysława Skoczylasa, grafikę użytkową u Ludwika Gardowskiego, malarstwo u Tadeusza Pruszkowskiego, rzeźbę u Edwarda Wittiga.

Pełnił funkcję prezesa Braterskiej Pomocy, była to organizacja studenckiej samopomocy powstająca przy polskich uczelniach podczas zaborów. Tadeusz był także współtwórcą stowarzyszenia „Ryt” działającego w latach 1925 – 1939, był członkiem następujących ugrupowań artystycznych: Bloku Zawodowych Artystów Plastyków, Związku Polskich Artystów Grafików, Towarzystwa Bibliofilów Polskich oraz grupy Czerń i Biel skupiającej uczniów W. Skoczylasa.

Był znanym organizatorem wystaw/wernisaży, ilustratorem książek, pisarzem, rysownikiem i malarzem. Tworzył zarówno grafikę użytkową jak i warsztatową. Brał udział w międzynarodowych wystawach m.in. w Mediolanie, Londynie, Nowym Jorku, Los Angeles, Chicago, Paryżu, Florencji, Brukseli i Berlinie.

Jego teksty ukazywały się m.in. „Wiadomości Literackich”, „Jutra”, „Pionu”, „Kraka”, „Sztuk Pięknych”, „Ziemi”.

Artysta i żołnierz

Zdobywa stopień podporucznika w Wojsku Polskim do którego zaciągnął się w 1917 r., co skutkowało przerwaniem edukacji (po kilku latach kontynuuje naukę). Za służbę w wojsku zostaje odznaczony Krzyżem Walecznych w 1922 r.

W czasie II wojny światowej w tajnym nauczaniu wykłada grafikę oraz rysunek. Tadeusz ginie w powstaniu warszawskim, zaś pożar jego pracowni niszczy większą część jego dzieł.

 

Dodatkowe informacje o produkcie

Odcienie kolorów widoczne na ekranie monitora mogą w niewielkim stopniu różnić się od uzyskanych podczas wydruku..

Obrazy drukujemy sami, na najnowocześniejszej drukarce wielkoformatowej, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad jakością wydruku. Do drukowania nie używamy standardowej technologii. Nadruk jest światłoutwardzalny, przez co zapewnia niezwykłą trwałość i odporność, cechuje się fotograficzną jakością i głębią kolorów, które nie blakną.

Galeria zawiera wyłącznie zdjęcia produktów, a nie wizualizacje.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl